Eerste update - Reisverslag uit Guanajuato, Mexico van Iris Vermeulen - WaarBenJij.nu Eerste update - Reisverslag uit Guanajuato, Mexico van Iris Vermeulen - WaarBenJij.nu

Eerste update

Door: irisvermeulenn

Blijf op de hoogte en volg Iris

25 April 2011 | Mexico, Guanajuato

Lieve allemaal,

Zo eindelijk een eerste update vanuit het zonnige Mexico. Het is hier nu zo`n 28 graden!
Mijn reis is over het algemeen goed verlopen. Het was een hele lange reis, dat wel vooral de 10-uur durende vlucht naar Dallas. Op het vliegveld van Leon zou ik worden opgehaald door een medewerker van de school. Dus ik kwmm daar aan, niemand te bekennen, waar ik al bang voor was. Ik heb drie kwartier gewacht en alle nummers al gebeld die ik had. Uiteindelijk een medewerker in Nederland kunnen bereiken, maar die kom me ook niet echt verder helpen. Ik besloot toen maar een taxi te nemen naar het studentenhuis, en met de hoop dat er iemand thuis was en dat zij ook een sleutel zouden hebben, Dus ik bestelde een taxi, bleek de taxichaufeur het adres niet te kennen, hij vroeg het aan alllerlei mensen maar niemand kende het. Hij had er overigens niet zoveel tempo in, dat is iets wat hier wel typisch mexicaans is, onderweg moest hij nog tanken en de olie bijvullen. Maargoed uiteindelijk bij hte derde hotel waar hij het ging vragen wist iemand het, het bleek twee straatjes verderop te zijn. Bij het huis aangekomen zag het er erg donker en verlaten uit, maar gelukkig toen ik aan de bel trok kwam er een oud vrouwtje aan. Ze was erg aardig en liet me mijn kamer zien. Mijn kamer is heel leuk ik heb een eigen keukentje, een eigen badkamer en een aparte slaapkamer, ik zal er binnenkort een foto van maken en uploaden. Ik was zo blij toen ik eindelijk kon slapen!

Zondagochtend werd ik redelijk op tijd wakker, een douche genomen en vervolgens naar buiten gegaan, om een bank te zoeken, Ik had namelijk helemaal geen water en ik had ontzettende dorst, Ik vond al snel de bank en haalde bij een heel klein winkeltje wat water en toast, zodat ik in ieder geval kon ontbijten, Weer in mijn kamer zette ik een kop thee en at ik wat, en ik voelde me meteen een stuk beter. Later in de middag ben ik nog een keer de stad ingeweest en had ik alvast de school gevonden. De stad is echt supermooi. alle huizen hebben verschillende kleuren en er zijn ook heel veel trappen dus een conditie krijg je er wel van! Op de straten zijn allerlei kleine een beetje smoezelige winkeltjes, maar dat is juist wel leuk, en op de pleinen staan een heleboel marktkraampjes met van allerlei dingen te koop, sommige dingen kun je ook in Nederland kopen, andere spullen zijn typisch mexicaans, vooral het eten, veel fruit, tacos, ijsjes, tortillas en cactussen. Toen ik weer terug was van mijn wandeling was ik toch eigenlijk wel weer erg moe, ik besloot daarom een siesta te doen. Daar kanpte ik weer wat van op. Voor mijn avondeten had ik in een winkeltje een pakje macaroni en tomatenpuree gevonden, dus dat heb ik gegeten. Daarna weer op tijd naar bed.
Vanochten, voor het eerst naar school. De huisvrouw bracht me er naar toe. Ik moest eerst een test maken en kwam toen terecht in een klas samen met 1 ander meisje van 22 uit Japan. Zij is heel aardig. Het communiceren gaat nogal lastig, aangezien vrijwel niemand hier in Guanajuato redelijk engels spreekt, dus ik moet het van mijn beste spaans hebben! De lessen vond ik nog best pittig, ik wist nog aardig wat maar toch ook nog hel veel dingen niet, maar dat vind ik juist leuk, zo heb ik wat te doen en hier ben ik ook voor gekomen! Daarna kreeg ik een rondleiding door de stad van een medewerker van de school. De stad bleek veel groter te zijn dan ik in eerste instantie dacht. Maar wel heel erg leuk, ik zal al een aantal gezellige terrasjes en een museum en een kathedraal die ik wil gaan bezoeken.

Dit lijkt me voor nu wel even genoeg informatie, Ik ga nu lekker middageten en huiswerk maken en morgen zie ik wel weer verder!!

Bedankt voor de leuke reacties, met jullie ook alles goed?

Liefs Iris

  • 25 April 2011 - 20:20

    Gemma:

    Ha Iris, wat fijn dat je zo snel een update schrijft. Zit hier op de bank met mijn laptopje te wachten en mijn wachten werd beloont! Hier ook prachtig weer, lekker in de tuin gewerkt, Oma Ien op bezoek geweest en zo. groetjes!

  • 25 April 2011 - 20:37

    Michelle:

    Heeej ier,

    Waauw dat klinkt al echt als een avondtuur en dat was na een paar daagjes!
    Poeee wat een reis!! Ik zou me helemaal lam geschrokken zijn!
    Maar jij, had ik wel verwacht, slaat je er weer goed doorheen :D
    Het klinkt idd allemaal erg leuk!
    En ik zei het je he: die taco's haha!! lekker smullen maar.
    Spreek je snel weer,

    xxx

  • 25 April 2011 - 21:01

    Tessa:

    Hiii Iris,
    Heel veel plezier met alles!!
    Hoop dat je nog iemand die engels spreek
    tegenkomt;) Zou wel makkelijk/gezellig zijn!
    Kusss

  • 25 April 2011 - 21:42

    Martijn:

    Gelijk in het diepe, maar goed opgelost! Guanajuato blijkt ook google streetview te hebben. Een beetje virtueel dwalen geeft een beeld en dat is zeer jaloersmakend! Veel plezier daar!

    Groeten,
    Martijn.

  • 25 April 2011 - 22:09

    Jan Willem:

    Hallo Iris,
    Dank voor je verslag! Leuk! Keek toevallig even op Facebook en zag een linkje.
    Heel veel plezier in Mexico!
    Wij zijn vandaag einde middag bij de Keukenhof geweest, hebben ze in Mexico ook veel kleurige bloemen?
    Groeten,
    Jan Willem

  • 26 April 2011 - 07:47

    Hanna:

    Hee lieve Ier,

    Ik zat al een tijdje te wachten. Ik kreeg gisteren al twee mailtjes binnen, maar dat was een virus. Maar nu eindelijk ben jij het echt!
    Goed om te horen dat je goed bent aangekomen, wat een gedoe zeg! Na zo'n lange reis en dan nog even paniek. Maar goed opgelost vriendin! Heel erg veel plezier vandaag, de volgende keer verwacht ik je reisverslag in het spaans :)

    Liefs Hanna

  • 26 April 2011 - 13:21

    Simone:

    Heeeeeeej Iris,

    Echt leuk om je verhaaltje te lezen!
    Maar wat eng dat niemand op het vliegveld was en dat niemand het adres kende
    Ik zou echt denken van shit... Ben ik nou genept?

    Maarja alles is goed gekomen met je gelukkig!
    Pas goed opjezelf en op je spulletjes:)

    En blijf ons hier in Nederland op de hoogte houden oke!:)

    Xx

  • 26 April 2011 - 17:49

    Nathalie:

    Hoi Iris,
    Wat een reis meid! Ik vind het ontzettend knap dat je deze uitdaging aan gaat. Heb er veel respect voor, zoals ik al een tijdje geleden tegen je had gezegd, hihi.
    En wat cool dat je een mini appartementje hebt. Hoop dat je je spaans verder uit kan breiden zodat je ook nog andere mensen kan contacten. Kan je ze uitnodigen in je appartementje voor een kopje thee met een koekje erbij :) ( als ze daar lekkere thee hebben dan ) Nou Iris, heel veel succes met alles! En het gaat je allemaal lukken :) ... Ik wacht alweer op je volgende uitgebreide reisverslag.

    Groetjes Nathalie

  • 26 April 2011 - 18:24

    Majory:

    Jeetje Iris! Dat klinkt al als een echt avontuur!
    Ben blij dat je veilig aangekomen bent!
    Ga heerlijk genieten meis!:)

  • 27 April 2011 - 06:54

    Oompje Dirk :):

    Ha nichtje van me

    Nou nou wat een aankomst...goed gedaan hoor en zoals wel te verwachten was bij je: je bent er goed nuchter onder gebeleven en je plan getrokken en uitgevoerd....goed hoor. Het klinkt allemaal erg uitdagend hoor. Leuke contacten opdoen met nu nog soms een taalbarriere die stukje bij beetje opgelost worden door je groei in de spaanse taal. Zoals ik je alk zei: enorm goed van je dat je deze reis aangaat en zo in je uppie (nu nog) Ik kan ervan leren haha. Hier in Nieuwkoop gaat het goed, tot nu toe zomerse temperaturen maar op mn gsm zie ik dat het bij jou zo rond de 30 gr is steeds... Is t beetje droge warmte of klam? Hier is de verwachting dat t gaat regenen maar t weekend weer mooi en das mooi voor onze queen, of meer een ieder die dat viert haha. Vandaag Mathijs jarig, 22 alweer haha en zaterdag is Sander 20 dus feest. Ik ga er ff heen vandaag, en haal oma ien er ook even voor op. Nou meid...ik lees je verslag weer graag. Leuk dit zo te volgen. Have fun and take care haha toch nog een beetje goed engels he haha..xx

  • 27 April 2011 - 17:41

    Merel:

    Hee Iris!
    Wat een avontuur meteen zeg. Wel knap dat je gewoon rustig gebleven bent en het goed bent gaan uitzoeken. Je zult wel heel erg moe zijn geweest die eerste dag van al dat gereis en die spanning. Ik ben heel benieuwd hoe snel je dat Spaans onder de knie krijgt. Ze zeggen toch altijd dat wanneer je er elke dag inzit dat het heel snel gaat? Leuk hoor!
    Heb je nu gewoon internet daar in het studentenhuis? En komen er binnenkort nog meer mensen in je klas?
    Ik ben heel benieuwd naar al je verdere verhalen.
    Veel plezier!
    Xx

  • 27 April 2011 - 19:06

    Iris Vermeulen:

    Lieve allemaal,

    Erg leuk om jullie reacties te lezen en dat jullie me volgen! Aan Mathijs en Sander gefeliciteerd!! ook leuk om te lezen hoe het met jullie allemaal gaat:)
    ik houd jullie op de hoogte!

    Liefs Iris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 15 Feb. 2011
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 8677

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 30 Augustus 2014

Bali-Australië-Nieuw-Zeeland

06 Augustus 2012 - 31 Augustus 2012

Andalusie-Marokko

23 April 2011 - 25 Juli 2011

Mexico-Guatemala-Bolivia-Peru

Landen bezocht: