Update 2 - Reisverslag uit Guanajuato, Mexico van Iris Vermeulen - WaarBenJij.nu Update 2 - Reisverslag uit Guanajuato, Mexico van Iris Vermeulen - WaarBenJij.nu

Update 2

Door: irisvermeulenn

Blijf op de hoogte en volg Iris

27 April 2011 | Mexico, Guanajuato

Lieve allemaal,

Allereerst wat ontzettend leuk om jullie reacties te lezen!! Ik geniet ervan. Leuk ook om te lezen hoe het met jullie gaat!

Gisteren ben ik na schooltijd met Mao, japans meisje van school het centrum ingelopen en hebben we op een terrasje geten. Typisch mexicaans,tortillas met kip en beef, ui en kaas en geplette bonen. tortillachips. Erg lekker! Daarna op zoek gegaan naar een boekenwinkel want ik had wel echt een woordenboek nodig! Die uiteindelijk gevonden en ´s middags mijn huiswerk gemaakt.

Vandaag net weer spaanse les gehad, nog best wel lastig, maar ook heel leuk. Zometeen ga in naar mercado hidalgo om boodschappen te doen, en misschien als ik tijd heb nog naar el pipila, een standbeeld heel hoog van waaruit je een mooi uitzicht hebt over guanajuato.
Vanavond ga ik naar cafe social, dat is dat de leraren samen met leerlingen wat gaan drinken om beter spaans te leren.
Donderdag ga ik samen met Mao naar salsales, ik ben niet erg goed in dansen maar het lijkt me wel grappig en ik moet de cultuur een beetje leren kennen natuurlijk!
Vrijdag wil ik naar Teatro Juarez en naar de basilico op plaza de la paz. Zaterdag ga ik waarschijnlijk met Mao met de bus naar San Miguel, een dorpje ongeveer een uur rijden vanaf Guanajuato, er schijnt een hele mooie kerk te zijn. We denken eraan om misschien nog een uitstapje te maken naar Mexico-Stad, maar dat weten we nog niet zeker, het is best wel ver.
De organisatie heeft trouwens aangeboden om in plaats van de ophaalservice die eigenlijk geboekt zou moeten staan, me over 4 weken terug te brengen naar het vliegveld. Dat vond ik ook wel goed. Het geld van de taxi krijg ik ook terug.

Ik kom er trouwens net achter dat ik het kabeltje van mijn fotocamera thuis heb laten liggen dus ik kan helaas geen foto´s uploaden!
Die houden jullie nog te goed.

Nu ga ik boodschappen doen!

Un beso y hasta pronto!

Iris

  • 27 April 2011 - 19:20

    Ellen-lars V/d Vorst:

    Hoi iris,

    Wat leuk om te horen dat je het naar je zin hebt!
    Om de foto's te uploaden kan je ook het geheugenkaartje uit je fototoestel halen.
    die in de latop/pc stoppen (als dat kan) en zo moet het ook lukken!

    groetjes Lars en ellen van de Vorst

  • 27 April 2011 - 20:00

    Toos:

    Lieve Iris,
    Zo juist heb ik Anouk naar het station gebracht,21.uur ned.tijd.
    Ze kwam vanmiddag op de thee,en het eten.Gezellig bij gepraat.Veel over Brabant en Paul,de andere omgeving,de uitgebreide fam.en de voors en tegens van relatie op afstand.
    Het is aan haar te zien dat ze happy is.
    Natuurlijk over jou gepraat en .....de updates te voorschijn getoverd en uitgeprint.
    Hadden algehoord over het mislukte ophalen........jij sprong meteen in het diepe!
    Intussen boodschappen gedaan,stad bekeken,gekookt,spaanse lessen en spaans spreken,
    en allerlei plannen voor de komende dagen.Kan je je voorstellen dat je pas 5 dagen uit dat nu
    weer frisse Holland weg bent?
    Geniet met je mee door de informatieve verslagen,je hebt er slag van.Voor nu...heel veel liefs van Toos.

  • 27 April 2011 - 21:41

    Gemma:

    Hallo Iris,

    Ik kom net terug van groei en bloei vergadering, en je verraste me weer met een update!
    Leuk alles wat je gaat ondernemen!
    Ik zag al een stekkertje aan je com hangen , en was al bang dat het eigenlijk mee had gemoeten.
    Ben benieuwd wat je bij de supermercado kan kopen....
    Hier geen bijzonders, beetje werken en zo. Oja, Tom is zijn mobiel verloren dus die hoef je niet meer te smsen....

    groetjes, gemma

  • 29 April 2011 - 17:47

    Jan Willem:

    Leuk weer om van je te lezen. Goed te volgen zo, geniet ervan!
    Hier de dag/avond voor koninginnedag. Altijd een beetje apart, zijn winkels morgen nou open of niet, etc. We blijven dicht bij huis. Fietsen naar een vrijmarkt in de buurt. Weer is nog zonnig, iets frisser en meer wind. Vandaag moest ook het Moederdag-kado dat op school gemaakt was mee. Wel apart, als een vd weinige niet-moeders mocht ik de klas vanochtend wel in.....
    Volgende week geen lessen maar werk nog wel een dagje. Marjan werkt gewoon door en Eva gaat 2 keer uit logeren!
    Heb je weer een verhaaltje uit Nederland.
    Veel plezier nog!!!
    Jan Willem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 15 Feb. 2011
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 8681

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 30 Augustus 2014

Bali-Australië-Nieuw-Zeeland

06 Augustus 2012 - 31 Augustus 2012

Andalusie-Marokko

23 April 2011 - 25 Juli 2011

Mexico-Guatemala-Bolivia-Peru

Landen bezocht: