Update 4 - Reisverslag uit Guanajuato, Mexico van Iris Vermeulen - WaarBenJij.nu Update 4 - Reisverslag uit Guanajuato, Mexico van Iris Vermeulen - WaarBenJij.nu

Update 4

Door: irisvermeulenn

Blijf op de hoogte en volg Iris

02 Mei 2011 | Mexico, Guanajuato

Het weekend is weer voorbij, en de lessen zijn weer begonnen. Veel gezien van het weekend. Vrijdagavond teatro Juarez bekeken, het is vanbinnen een heel mooi theater. Daarna met Mao uit eten geweest op een van de vele terrasjes op jardin union, bij restaurant van Gogh, toch nog iets nederlands! En daar heb ik lekker een heineken biertje kunnen drinken, heerlijk! ´s avonds zouden we uitgaan. En elke avond staat er voor teatro juarez een soort bandje te spelen met jongens met gitaren en banjo´s en als je 100 pesos betaalt dan kan je met ze mee een rondje door de stad en krijg je wat te drinken. Dat deden we, en het was erg grappig. Ik verstond niet heel veel van het spaans maar het was wel heel leuk. Erna naar een discotheek geweest, ook heel leuk, heel anders dan in Alkmaar. Leuke muziek en iets meer ruimte dan de kleine kroegjes op het waagplein. Mao bleef bij mij slapen en de ochtend erna vroeg opgestaan, half 7 ongeveer, we namen een taxi naar central de autobuses en van daaruit met de bus naar San Miguel de Allende, een dorpje verderop, ongeveer een uur met de auto. Maar ik was nog best wel moe, want ik had heel weinig geslapen en naast mij zat een jongetje die zijn schoenen uit had gedaan, maar zijn voeten die stonken zo erg! ik werd er echt misselijk van, en ik was bij toen we er eindelijk waren. Op het plein van San Miguel was een openbare zumba les bezig. Een groot podium met mensen die het voor deden en de inwonders van het dorpje konden meedoen, lekker buiten. We hebben aan het plein ontbeten, we namen een taxi naar Aguas Calientes. Ik dacht dat het een soort meertje was maar dat had ik denk ik verkeerd begrepen, want het bleek een soort spa te zijn. Met zwembaden en ligstoelen, ook niet verkeerd natuurlijk. Dus daar 2 uur gebleven, de taxi haalde ons daarna op en bracht ons naar cañada de la virgen, een oude maya tempel. erg mooi, het ligt midden in de bergen, we waren er rond 2 uur dus het was wel echt bloedheet en de lucht daar is ontzettend droog, dus ik kreeg wel een beetje last van mijn ogen, maar het was het waard! Erna in San Miguel de kerk bekeken en vervolgens met de bus terug naar Guanajuato, want we waren allebei erg moe! Thuis gedoucht en meteen gaan slapen. Zondagochtend om 11 uur met Mao afgesproken om naar Dolores Hidalgo te gaan. We reden met de bus door prachtige bergen en het landschap is hier zo mooi, en het drong eigenlijk toen pas tot me door dat ik echt in mezico ben, en ik merk dat ik werk en thuis na een week wat meer kan loslaten en kan gaan genieten, deed ik eerst ook wel, maar nu op de een of andere manier meer. Guanajuato is zo´n leuke en mooie stad, dat ik eigenlijk nu al niet meer weg wil! Eenmaal in Dolores aangekomen museum bezocht van het huis van Miguel Hidalgo, hij was een belangrijk persoon voor de onafhankeljkheid van het stadje, en nog een aantal andere musea. Aan het eind van de middag weer terug. Oja ijs in tequilasmaak is heerlijk!
Weer terug in guanajuato moest ik helaas nog wel wat huiswerk maken, maar ach is ook wel weer leuk.
Vandaag(maandag) is er een nieuwe student ins onze klas gekomen, uit Nederland!
Dus ik kon eindelijk weer iets in het nederlands zeggen, en het is heel gek maar ik merkte dan ik toch even moest nadenken bij het nederlands. Aanstaand weekend gaan we naar Mexico-Stad. Nu eerst boodschappen doen en huiswerk maken.

Hoe gaat het met jullie? Lekker vakantie? en leuke koninginnedag gehad?

Liefs Iris

  • 02 Mei 2011 - 20:59

    Tessa:

    Hoooi Iris,
    Leuke dingen gedaan allemaal zeg! Vet leuk dat het landschap daar zo mooi is! Is toch
    ook heel lekker als je door de natuur rijdt, dan ben je echt in een andere omgeving!
    Hier gaat alles ook goed! Koninginnedag was heel leuk, ben met Xandra en Leah(baby)
    naar Delft geweest. Helaas alleen geen vakantie dus ga weer slapen. Morgen weer de
    hele dag college! Heeeel veel plezier in Mexico-stad en met spaans leren natuurlijk!
    Kussss

  • 02 Mei 2011 - 21:24

    Gemma:

    lieve Iris,

    Leuk weer een update! Vooral het stukje over de voeten van het jongetje vond Tom erg leuk:). Fijn dat je zoveel onderneemt en meemaakt.
    Wij hebben het naar onze zin in Limburg. We hebben zelfs internet! Op koninginnedag zijn we naar Thorn geweest, een half uurtje rijden van hier uit. Het was niet zo druk, we stonden vooraan aan het hek! Tom kreeg een hand van Willem Alexander, ik van Pieter christiaan. Ja ja best leuk om alles (weer)eens van dichtbij te zien. Maar wel veel politie....
    Gisteren een fietstocht gemaakt, en vandaag naar een desingeroutlet geweest met Mirjam. Viel nogal tegen, mar dat weten we dan ook weer.
    Hoe gat het met eten daar? kan je wat lekkers kopen en koken?
    groetjes Gemma

  • 03 Mei 2011 - 08:04

    Toos:

    Gisterenavond voor het slapen,was ik nog even bij jou in Mexico.
    Wat beleef je veel leuke dingen...met muziek door de stad...openbare zumbales.
    en dat alles in de stralende warme zon.En maar spaans spreken!
    Je gaat je steeds vrijer voelen,goed zo.Ik geniet mee,liefs van Toos.

  • 03 Mei 2011 - 16:26

    Lisa:

    Hoi Iris!
    Wat klinkt het allemaal ontzettend leuk! Jammer dat je er geen foto's bij kan plaatsen. Ben heel erg nieuwsgierig geworden! :)
    Leuk dat er nu ook iemand uit Nederland bij je in de klas zit, toevallig hoor!

    Ik heb net even op googlemaps gekeken omdat je dat opnoemde, ziet er mooi uit hoor! Gek idee dat jij daar nu gewoon bent! Heel stoer!

    Ik kijk uit naar je andere verhalen,
    Onwijs veel plezier!

    xx Lisa

  • 04 Mei 2011 - 09:58

    Dirk:

    hoi Iris

    Zo...weer ff alles gelezen en gezien dat je geniet en ook kennismaakte met Mexicaanse voeten hahaha erg grappig om te lezen en ach hoe heb jeje staande ofwel zittende weten te houden haha. Maar je maakt leuke dingen mee, ik zou zeggen: doe dat bewust want je bent daar echt hoor !. Goed dat je nu meer kan genieten dan eerst!. Hoe gaan de lessen? vlot dat al wat en gaan we eerdaags je verslagen in het spaans krijgen? (met daarnaast natuurlijk nederlandse vertaling zo leren wij ook weer ;) ) Hier in Nieuwkoop gaat alles onder het genot van een zonnetje lekker door hoor....werken en mn huis klaarmaken voor de aankomende verkoop: binnen nu en 2 weken staat het bord in de tuin en gaan we zien hoe t verloopt....zal wel ff duren vrees ik. De tuinen zijn klaar, boven laminaat gelegd en nu nog wat kleinere klussen doen en dat alles om te kunnen verkopen haha. We zullen zien.....dus aan allen die hier schrijven en reageren: leuk huis te koop in het mooie natuurlijke Nieuwkoop haha zeg t door zeg t door... De verjaardagen van de jongens weer achter de rug en het komend weekend maken ze gebruik vanhet kado wat ze van allen hebben gehad: een spannende voetbalwedstrijd in London in de engelse competitie. Ze vliegen zaterdag heen en zondagavond laat weer terug. De jongens kennende zullen ze ook de pubs wel uitproberen haha Leuk hoor de broertjes op stap haha. Welnu Iris.. ik ga klussen :( jij veel plezier daar en tot de volgende x. Xx

  • 04 Mei 2011 - 10:39

    Ien Brouwer:

    Lieve Iris,
    Leuk om jouw verhalen vanuit Mexico te lezen. Ik vind het fijn dat je zo geniet. Moet je ook ten volle uitbuiten! Het lijkt me wel moeilijk om alles in het Spaans te moeten doen, maar je leert er denk ik wel van. Met mij gaat het goed hoor. Morgen ga ik een dagje naar Texel. Marijke, Ruud en de meisjes zijn daar 14 dagen, dus ga ik ze een dagje bezoeken. Femke is dan ook jarig, dus dat komt mooi uit. Je begrijpt: ik heb er veel zin in. Nu ga ik klaverjassen, dat is ook weer leuk.
    Nog een heel mooie, fijne tijd gewenst en lieve groeten van oma ien.

  • 04 Mei 2011 - 17:33

    An Houben:

    ha die iris,

    wat een ontzettend leuk verslag heb je weer geschreven, op deze manier houdt je iedereen helemaal op de hoogte, leuk hoor! je moet van iedereen hier de hartelijke groeten hebben! denk je dat het nog gaat lukken om wat foto 's te downloaden op de manier die iemand je van de week aan de hand deed? zou wel erg leuk zijn, we blijven je in de gaten houden, hoor! voor nu liefs uit alkmaar van ons allemaal.

  • 05 Mei 2011 - 20:41

    Iris Vermeulen:

    Leuke reacties! Ik wil wel graag foto´s plaatsen maar ik zie geen ingang om de memorycard in te doen. Als ik tijd heb plaats ik morgen misschien nog een update. Leuke uitjes ondernemen jullie allemal. Veel plezier! Liefs en groetjes aan iedereen.

  • 06 Mei 2011 - 14:20

    Monica:

    Heey Ir!!

    Wat een leuke dingen heb je al gedaan joh! leuk dat je mensen hebt leren kennen waar je het goed mee kunt vinden en samen dingen kan ontdekken.. Je kan dus nu ook een paar japanse woordjes?
    Balen dat je je kabeltje van je camera niet mee hebt, ik ben erg benieuwd naar de foto's!
    Hoe is het land verder, beetje schoon? is het echt zo geweldadig als ze zeggen?
    Koninginnedag weer eens een keer gevierd in Alkmaar, maar dat is niets vergeleken bij Mexico..
    Geniet lekker van de tijd daar en ben jaloers op die heerlijke taco's en tequila (ijs) :D
    I'll be watching you ;)

    XXX moon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 15 Feb. 2011
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 8677

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 30 Augustus 2014

Bali-Australië-Nieuw-Zeeland

06 Augustus 2012 - 31 Augustus 2012

Andalusie-Marokko

23 April 2011 - 25 Juli 2011

Mexico-Guatemala-Bolivia-Peru

Landen bezocht: