Update 6 - Reisverslag uit Guanajuato, Mexico van Iris Vermeulen - WaarBenJij.nu Update 6 - Reisverslag uit Guanajuato, Mexico van Iris Vermeulen - WaarBenJij.nu

Update 6

Door: irisvermeulenn

Blijf op de hoogte en volg Iris

09 Mei 2011 | Mexico, Guanajuato

Update 6 alweer, weer terug in Guanajuato. Afgelopen weekend in Mexico-Stad, erg indrukwekkend! Veel gezien. Begonnen op Zocalo waar een hele mooie kathedraal staat en palaccio nacional, erna met de turibus(zo´n echte toeristen hop on hop off bus) in korte tijd veel van de stad kunnen zien. Het antropologisch museum bezocht, ook erg mooi. Ze hebben er ontzettend veel oude beeldjes, schaaltjes, potjes enzovoort. Het was echter wel ontzettend warm! Ik was blij als ik bovenop de turibus kon zitten. ´s avonds hebben we lekker italiaans gegeten. Zondag wilden we naar de piramiden van teotihuacan. Dat ligt net wat buiten Mexico-stad. Je kunt een tour boeken, maar dat is best wel duur, dus wij besloten om zelf heen te gaan met het openbaar vervoer. We gingen eerst met de bus, maar na een kwartier, kwamen we een demonstratie tegen, waardoor de bus simpelweg niet verder reed. Wij een half uur door die demonstratie gelopen totdat we erna eindelijk weer ergens een bus konden pakken. We moesten eerst helemaal van het zuiden naar het noorden van de stad, wat al zo´n 3 kwartier kost. Erna met de bus naar de piramiden. Duurde ook erg lang, want het was druk op de weg. Onderweg stappen er ook constant mensen in die je wat willen verkopen. En er was een man die in de bus gitaar ging spelen,Precies naast mij natuurlijk weer. En het was nog niet eens goed ook. Maarja uiteindelijk bij de piramiden aangekomen, was het wel heel erg mooi. Templo del Sol is indrukwekkend. Heel groot, ik denk wel groter dan de piramides in Egypte, en ik heb hem helemaal beklommen!!! Het was wel een tocht maar het was het waard. Het uitzicht was prachtig. Erna weer terug. Ook zoiets midden op de snelweg moest de bus stoppen, alle mannen moesten uitstappen en werden gefouilleerd en tassen doorzocht, alle vrouwen mochten wel weer blijven zitten. En daarna mochten we weer verder. Je merkt wel dat er veel meer bewaking in Mexico-Stad is dan in andere steden. Maar gelukkig, ik ben niet beroofd en ik heb al mijn spullen nog!!
Na een lange reis zondagavond eindelijk weer aangekomen in Guanajuato. Vanochtend weer vroeg op want de les begon al om 9 uur. Vanmiddag nog een andere les en boodschappen doen.

Alleen 1 probleem, ik kan niet meer in mijn mail komen, ze vragen dan mijn mobiele nummer om mijn account te verifieren en ik kan niet mijn nederlandse nummer ingeven. dus daar moet ik nog even wat op bedenken.

Liefs,

Iris

  • 09 Mei 2011 - 17:43

    Majory:

    Ow Iris, wat klinkt dat toch allemaal heerlijk!
    Ben zo jaloers!
    Je moet genoeg foto's maken hoor! Wil alles zien!
    Het liefst pak ik zo een vliegtuig en kom ik naar je toe:)
    Ben blij dat je het zo naar je zin hebt!
    Hoe gaat het nu met je Spaans? Lukt het al vloeiend?:P
    Blijf vooral genieten!

    xxxx

  • 09 Mei 2011 - 19:45

    Tessa:

    Spannend hoor MexicoStad!
    Wel heel stoer dat je gewoon zelf
    een bus gaat zoeken om bij de
    piramide te komen!
    Geniet van alles!
    Kusss

  • 09 Mei 2011 - 20:48

    Gemma:

    Lieve Iris ,
    Heb gisteren net een lange mail gestuurd, maar die kan je dus niet lezen...
    Maar we maken niet zoveel mee als jij hoor.(ik doe de tuin en steun de voederende merels en koolmeesjes door krentjes en kaas te strooien en poezen weg te jagen).

    Het klinkt allemaal leuk en avontuurlijk wat je doet, vooral die piramide beklimmen .
    (En gelukkig niet beroofd...)Blijf genieten, dan geniet ik mee!
    liefs Gemma

  • 09 Mei 2011 - 21:26

    Mirjam:

    ik had je net een e-mail gestuurt XD
    ik volg je updates natuurlijk op de voet, kun je nog wel op msn?
    XXXXx je allerliefste zusje

  • 10 Mei 2011 - 16:08

    Hanna:

    En geen foto's en geen emails, straks helemaal niet meer bereikbaar? :) We moeten snel even skypen hoor Ier! Het klinkt allemaal super, ik ben erg jaloers. Heb je al zin om naar het gastgezin te gaan? Of gaat de tijd veel te snel daar in het studentenhuis? Laat maar weten wanneer je tijd hebt om te skypen. Love

  • 11 Mei 2011 - 07:26

    Dirk:

    hoihoi

    heb je in mexico dan je nederlandse mobiel in gebruik en actief? Als dat zo is kan je toch beter een mexicaans pre paid ofzo afsluiten? is goedkoper denk ik? Leuke verslagen trouwens...groetjes!

  • 11 Mei 2011 - 09:26

    Marjan D.:

    Tjeemig Iris, en ik maar denken dat Mexico één akelige bende was. Zit ik er gelukkig toch wel helemaal naast. Misschien moet ik minder kranten en meer boeken lezen.
    Erg leuk om je verslagen te lezen!
    Hier in Hoofddorp weinig bijzonders te melden. Ik mag zo dadelijk Eva weer uit school halen. Het is altijd even afwachten wat er dan vanmiddag gebeurt. Bij wie ze gaat spelen of wie bij ons. Verder is het echt heerlijk weer, zonnig maar niet te warm.
    Groetjes, veel plezier daar en tot de volgende update,

    Marjan

  • 11 Mei 2011 - 16:14

    Iris Vermeulen:

    Haha, dank voor de reacties. Probleem met de mail heb ik inmiddels kunnen oplossen. Inderdaad een mexicaanse simkaart gekocht, wat nog een heel gedoe was om te registreren, en uiteindelijk via dat nummer mijn mail weer kunnen openen. Gelukkig. Leuk ook om te lezen hoe het met jullie gaat! Liefs Iris

  • 12 Mei 2011 - 17:21

    An Houben:

    hey iris,
    we volgen je avonturen hier in alkmaar op de
    voet, hoor, erg leuk om je verslagen te lezen
    en te horen wat je iedere keer toch weer voor
    nieuws aan het ondernemen bent, joh!
    wat zijn wij hier toch gruwelijk verwend met
    ons moderne openbare vervoer wat (meestal)
    soepeltjes en zonder obstakels verloopt, he?
    maar gelukkig weerhoudt het je niet om op
    onderzoek uit te gaan, geniet er maar lekker
    van, liefs en groetjes van ons allen en een
    dikke knuffel van joan! tot de volgende keer,
    dag iris.

  • 12 Mei 2011 - 18:32

    Toos:

    Fijn dat je weer mail kan ontvangen.En ach dat ga je dan regelen...in je beste Spaans en dan maar hopen dat ze je snappen.
    Ik had op Google de piramide opgezocht en die heb je dus beklommen..!Erg hoog en in etappes,
    zo te zien.Warm?maar een mooi uitzicht.Een avontuurlijke dag hoor.
    Hier zonnig maar ijsheiligen weer dwz koude wind.Veel bloemen en planten vroeg in bloei energ droog.Bergen en Schoorl hadden weer veel last van duinbranden.Er zij nu 3 verdachten opgepakt,
    of dat de pyromanen zijn?
    Geniet jij van alle bijzondere belevenissen en zorg goed voor jezelf.Veel liefs van Toos.

  • 12 Mei 2011 - 20:37

    Marijke:

    Lieve Iris,
    Wat leuk om je enthousiaste verhalen te lezen! Ik heb ze vanavond pas gelezen omdat we zelf op vakantie waren naar Texel. Wel wat anders dan Mexico, maar ook heerlijk hoor.
    Zo te lezen vermaak je je prima! Wil je spaans al wat vlotten? Leuk dat je al die mooie dingen gaat bekijken. Leuke sfeer ook he? En lekker eten!!
    Nou Iris, hier gaat alles prima. Geniet lekker verder en tot de volgende keer!
    Liefs van ons allemaal.

  • 16 Mei 2011 - 21:14

    Wim:

    Hi Iris, daar ben ik dan ook 'es een keer. Hartsikke leuk om alles te lezen hoor! Volgens mij haal je alles eruit wat er in zit, ga zo door haha.
    Die piramide ga ik ook even opzoeken (op internet natuurlijk :-), lijkt me indrukwekkend.

    Ben zelf erg druk op het werk en met de cursus, en heb het ontwerp voor de eindexamenopdracht zo goed als klaar.

    Verder gaat het hier op rolletjes en zijn we getuige geweest van het kampioen worden van Ajax en het laatste worden van de 3J's in de halve finale songfestival.

    Geniet verder en tot de volgende update!
    Liefs, Wim




  • 17 Mei 2011 - 21:24

    Iris Vermeulen:

    Fijn dat jullie het ook allemaal naar je zin hebben! ik zal proberen binnenkort even een update te schrijven, want heb nu niet veel tijd en ik heb wel alweer van alles gedaan! Deze week ook een drukke week en zaterdag alweer naar Guatemala! Groetjes!

  • 18 Mei 2011 - 21:10

    Martijn:

    Ha Iris, leuk dat je even wat van je laat horen, maar zo hoort het hoor, gewoon veel te druk om ons op de hoogte te houden. Het is vast al lastig genoeg om je dagboek bij te houden?

    Hier zijn we na elkaar ziek, Puck is alweer beter, ik kwakkel en Waiheng is nu gevloerd, het zal wel een virusje wezen. Ook al is het weer nu grijs, ik geniet van het voorjaar en het lange licht. Net nog naar AH geweest en op de terugweg genoten van een fluitconcert wat een nachtegaal(?) gaf vanuit de hoogste boom in de straat, wat een variatie!

    Veel plezier daar met de latino-vogels!

    Groeten,
    Martijn

  • 20 Mei 2011 - 18:38

    Toos:

    Fijn dat kleine update'je!
    Eerste zin.....""fijn dat jullie het OOK allemaal naar je zin hebt"
    spreekt boekdelen!
    Morgen alweer naar Guatamala,nieuw avontuur.
    Gisteren was Tessa er,boodschappen gedaan en veel bijgepraat.
    Ging samen met Joris naar huis.
    Geniet van de tuin zeker nu Tom zo goed voor het gras zorgt.
    Benieuwd naar al je belevenissen.Goede reis enveel liefs van Toos.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 15 Feb. 2011
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 8680

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 30 Augustus 2014

Bali-Australië-Nieuw-Zeeland

06 Augustus 2012 - 31 Augustus 2012

Andalusie-Marokko

23 April 2011 - 25 Juli 2011

Mexico-Guatemala-Bolivia-Peru

Landen bezocht: